11 Ekim 2016 Salı

Mikro Hücre Ygs Matematik Soru Bankası




Eğitim uzun soluklu bir eylemdir. Enerji gerektirir, deneyim gerektirir, kendini yenilemeyi gerektirir,
bilgi üretmeyi ve bunu pratiğe dönüştürmeyi gerektirir. Eğitime sorumluluk bilinciyle yaklaşan
Mikro Hücre Yayınları, eğitim sistemimizdeki değişiklikleri an be an takip etmektedir. Bunun yanında
öğrenme kapasitelerini artırmayı, tam öğrenmeyi sağlamayı hedefleyerek öğrenme modellerindeki
çağdaş yaklaşımları da yakından izlemekte ve bunu yayınlarına yansıtmaktadır.
Mikro Hücre Yayınları, siz öğrencilerimize çalışmalarınızı kolaylaştıracağına inandığımız “Kuantum
Serisi” ni takdim etmenin kıvancını yaşıyor.
Dinamik bir yapıya sahip olan eğitim etkinliklerinin geliştirilmesinde ortaya konulan yaklaşımlardan
biri de “kuantum öğrenme modeli”dir.
Kuantum fiziği, mikro dünyadaki atom altı parçacıkların davranışlarını açıklarken basit varlıkların
birbiriyle ilişki kurduğunda yeni özelliklerin ortaya çıkacağını varsayar. Buna göre bütün, parçacıkların
toplamından fazladır.
Kuantum öğrenme modeli öğrenme sürecinde bir dizi aşamayı gerekli görür:
Tasarım, öğrencinin ilgisini ve katılımını artırıcı olmalı, bilgiler parçalara bölünmeli, gruplama
süzgecinden geçirilerek birkaç duyu organına hitap edecek şekilde düzenlenmelidir.
Öğrencinin merakını kamçılayacak bir anlatım (yakalama), konuyla ilgili önceki bilgileri yoklayarak
öğrenme ihtiyacı doğurma (ilişkilendirme), yaşamla konu arasında ilişki kurma (etiketleme),
öğrenilenleri yeni durumlara uyarlama (gösterme) ve bilgiyi beyne çivileme (yineleme) gibi ‘kuantum
öğrenme modeli’ aşamaları bu serimizin temel yöntemini oluşturmaktadır.
Kitabı incelediğimizde göreceğimiz gibi sayfayı çevirdiğimizde sol sayfanın bir yarısı konu anlatımına
ayrılmış durumda.
Bir ünitenin belirli bir konusu alt başlıklarıyla en özlü şekliyle kazanım kazanım ele alınıyor. Aynı
sayfanın ikinci yarısında bu kazanımlar örnek-soru ve çözümlü soru formatına sokuluyor. Karşı
sayfada ise soldaki konu anlatımı örnek soru ve çözüm uygulamalarıyla bilgi alanındaki kazanımlar
pekiştiriliyor, sorunun gerektirdiği bilgi hatırlanmadığında karşı sayfadan yararlanılabiliyor. Ünite
tamamlandıktan sonra da “kuantum ünite testleri”yle bütün ünite taranarak beyne çivileniyor.
YGS Matematik kitabımız siz değerli öğrencilerimizin bu dersle ilgili ihtiyaç duyduğu bilgiyi, kazanımlara
uygun şekilde sunarken, Matematik öğrenmeyi sevimli, zevkli, eğlenceli kılacak bir üslûbu
benimsemiştir.
Dikkat edilirse bilgiye farkındalık sağlamak için parçacıklardan bütüncüllüğe, anlamsızlıktan anlama,
gözlemcilikten katılımcılığa, nesnelerden enerjiye yönelme söz konusudur.
Eğitim yayıncılığında, sınavlara yönelik yardımcı kaynaklarda özgün bir yeri olan Mikro Hücre
Yayınları’nın alanlarındaki uzmanlıklarıyla birlikte öğrenme tekniklerini bire bir takip eden deneyimli,
yetkin yazarlarınca hazırlanan bu serinin siz öğrencilerimizin başarısına başarı katması en büyük
dileğimizdir.
Enerjinizi başarıya dönüştürmek sizin elinizde. Unutmayın ki ne düşünüyorsan o sensin!
Saygılarımızla!





Bir Önceki Yazı
Bir Sonraki Yazı

0 yorum: